twitter
rss

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites
16 paź

ZAJĘCIA PLASTYCZNO –TECHNICZNE

 

Wśród wielu różnorodnych form zajęć świetlicowych najbardziej lubianymi przez dzieci są zajęcia o charakterze plastyczno – technicznym i dlatego poświęca się im w świetlicy bardzo dużo czasu. Podczas zajęć zostaje wykorzystywanych wielka różnorodność technik plastycznych, aby umożliwić dzieciom wszechstronny rozwój, dzięki któremu łatwiej im będzie osiągać sukcesy w nauce szkolnej.

 

Techniki te to min.:

 

  • rysowanie ołówkiem, kredkami ołówkowymi i świecowymi,
  • malowanie farbami plakatowymi i akwarelowymi,
  • wycinanki, wydzieranki z papieru oraz materiału i wyklejanie form płaskich , przestrzennych i techniki kombinowane,
  • techniki innowacyjne takie jak np. malowanie farbami plakatowymi za pomocą sznurka lub szklanej kulki,
  • rzeźba – masa solna.

 

Zajęcia tkackie : 

Podczas zajęć uczestnicy zajmują się tkaniną użytkową (dywaniki, chodniki, tkaniny nowoczesne). Poznają różne techniki tkackie. Na początek tkaniny z bawełny różnokolorowej i pasów dżinsowych, finalnie samodzielnie zaprojektują kolorowe dywany. Powstałe na warsztatach dywaniki będą piękną i modną ozdobą do łazienki lub przedpokoju.

 

ZAJĘCIA REKREACYJNO – RUCHOWE

 

Wśród rozmaitych form zajęć świetlicowych są również te o charakterze rekreacyjno-ruchowym:

  • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu – mini-konkursy sprawnościowe, spacery na boisko szkolne, kozłowanie piłką, gry zespołowe, itp.
  • Zabawy na szkolnym placu zabaw
  • Ćwiczenia doskonalące sprawność fizyczną – zabawy skoczne: skoki przez skakanki, skoki przez gumę do skakania, zabawy z wykorzystaniem hula-hop, zabawy rzutne: rzuty do celu, rzuty do tarczy.
  • Turnieje sprawnościowe – jesienny i wiosenny-, w których biorą udział wszystkie dzieci zapisane do świetlicy, zaliczając określone konkurencje sprawnościowe.

 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

 

Świetlica oprócz organizowania wolnego czasu dzieci w formie zabawowej ma również za zadanie wypełniać funkcję dydaktyczną i dlatego wychowawcy przeprowadzają również zajęcia o takim charakterze, a są wśród nich:

  • Zabawy słowne np. w „niedokończone zdania”, „węże literowe”, itp.
  • Rozwiązywanie krzyżówek, rebusów związanych z tematem realizowanym w trakcie zajęć
  • Pogadanki na ważne tematy, w czasie ,których uczniowie mają możliwość podzielenia się z innymi swoimi wiadomościami oraz przemyśleniami ucząc się tym samym budowania poprawnej wypowiedzi ustnej.
  • Zabawy matematyczne: uzupełnianie kart pracy przygotowanych przez wychowawczynie lub inne zabawowe formy pracy.
  • Doskonalenie czytania: mini konkursy pięknego czytania, ciche i głośne czytanie przez uczniów lektur, książek i czasopism dziecięcych oraz czytanie dzieciom bajek przez nauczyciela oraz realizacja cyklu zajęć trwających tydzień a zatytułowanych „Książka moim przyjacielem”, w czasie, którego praca z książką przybiera różnorodne formy, w tym także wizytę w bibliotece szkolnej.
  • Ćwiczenia w pisaniu doskonalące zarówno kształtne i staranne pismo, jak również formułowanie swobodnych wypowiedzi na zadany temat w formie pisemnej.

 

 

ZAJĘCIA MUZYCZNE

Wśród rozlicznych form zajęć nie może zabraknąć oczywiście zajęć o charakterze umuzykalniającym. Dzieci mają możliwość brania udziału w takich zajęciach jak:

  • słuchanie różnorodnej muzyki,
  • zabawy rytmiczne i muzykowanie,
  • śpiewanie piosenek
  • taniec

Comments are closed.